Avokádó krémleves chilis garnélával
2018. június 22. írta: Palotás Tímea

Avokádó krémleves chilis garnélával

Különleges leves fél óra alatt

Valami különlegesre vágytam. Valami újra. Ő lett. Bejött. Az avokádót legtöbbször magában vagy krémként használjuk. Pedig oly sok arcát lehet még megmutatni. A selymes, könnyű levesnek pedig jó kiegészítője a pikáns rákos feltét. Nagyon hamar elkészül, mégis különleges, így, ha vendégek érkeznek, náluk is garantált siker.

avokado_kremleves.jpg

 Hozzávalók 3 főre:

1 db érett avokádó

1 db sonka hagyma

1 gerezd fokhagyma

6 dl alaplé

1 dl tejszín

0,5 db lime leve

só, bors, római kömény

A rákos levesbetéthez:

2 ek olívaolaj

1 gerezd fokhagyma

2 db szárított chili

3 db garnéla fejenként

Elkészítés

Két evőkanál olajat jó forróra felhevítünk. A rákokat rádobjuk, ha elkezd rózsaszínné válni, hozzáadjuk a chilit és a fokhagymát is. Egy-két perc alatt megpirítjuk, majd tálalásig félretesszük.

Egy fazékban a sonkahagymát kevés olívaolajon megdinszteljük. Hozzáadjuk a fokhagymát, amit 1-2 ek víz hozzáadásával puhára dinszteljük. Adjuk hozzá a megtisztított, felkockázott avokádót, az alaplét, sózzuk, borsozzuk, és kb. 20 perc alatt összefőzzük.

Ha megpuhult az avokádó, botmixerrel összeturmixoljuk, hozzáadjuk a tejszínt és ízesítjük római köménnyel. Egy fél lime levével még pikánsabbá tehetjük a levesünket.

A rákokkal és grissinivel vagy kenyérkockával kínáljuk. Jó étvágyat :)

avokado_kremleves_3.jpg

Tipp: ha nem sikerült érett avokádót vennünk, tegyük be egy barna papírzacskóba egy almával vagy banánnal, és 1-2 nap alatt beérik.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsengezsalya.blog.hu/api/trackback/id/tr6314063159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2019.01.02. 14:57:12

BÚÉK, kedves blogger!
Szoktalak olvasni.
Érdekes recept, de én úgy tudtam, hogy az avokádót nem szabad főzni.

Palotás Tímea 2019.01.02. 14:59:49

@Attilajukkaja: BUÉK! :)
Én még nem hallottam. Szerintem egy próbát megér. Többször készítettem már, eddig mindenkinek ízlett. Tény, hogy nem egy 7köznapi leves, de szerintem nagyon finom :)

Attilajukkaja 2019.01.02. 16:20:40

@Palotás Tímea:
Igazad van, egy próbát megér. :o)
Sajnos már nem emlékszem, hogy miért nem javasolják megfőzni az avokádót, ... csak ennyi maradt meg bennem.

Attilajukkaja 2019.01.03. 22:16:24

Utánaolvastam, és egyesek azt mondják, hogy az avokádó a főzéskor megkeseredik. De ha te ezt nem tapasztaltad, akkor jó. :o)
www.youtube.com/watch?v=efE8LiA141Q

Palotás Tímea 2019.01.05. 12:55:20

@Attilajukkaja: ma is tanultam valamit, köszönöm :)
Én még nem tapasztaltam.
süti beállítások módosítása